Seminarium naukowo-praktyczne
Seminarium zostało sfinansowane ze środków Narodowego Centrum Nauki przyznanych na podstawie decyzji nr DEC 2012/07/D/HS4/01761
Seminarium odbyło się w dniu 14 grudnia w godz.:10-16.00 w Sali Senatu D/202 w siedzibie Akademii Leona Koźmińskiego przy ul. Jagiellońskiej 57 w Warszawie.
Celem głównym seminarium było zaprezentowanie wyników grantu NCN Sonata, realizowanego przez dr Jolantę Tkaczyk z Katedry Marketingu ALK pt. ”Wpływ komunikacji nieformalnej na proces podejmowania decyzji o zakupie”, a także przedstawienie we współpracy z praktykami różnych oblicz komunikacji nieformalnej – zarówno od strony konsumentów, jak i przedsiębiorstw.
W trakcie seminarium staraliśmy się odpowiedzieć między innymi na następujące pytania:
- Jak wygląda proces komunikacji nieformalnej pomiędzy konsumentami?
- Komu i jakie produkty polecamy?
- W jaki sposób komunikację nieformalną mogą wykorzystać do celów komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa i jak faktycznie to robią?
Ramowy Program
10.00 Otwarcie seminarium
10.15-13.00 Konsument a komunikacja nieformalna
- Komu, co i w jaki sposób polecają konsumenci w Polsce? -dr Jolanta Tkaczyk,ALK
- Jak komunikacja nieformalna wpływa na podejmowanie decyzji o zakupie- dr Jolanta Tkaczyk
- Czy wszyscy konsumenci angażują się w interakcje z markami? -dr Anna Miotk, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa
- W jaki sposób przedsiębiorstwa wykorzystują komunikację nieformalną? -dr Jolanta Tkaczyk
- Monitoring mediów jako narzędzie wspierające komunikację z klientem -dr Robert Stalmach, Newspoint
13.00-13.30 Lunch
13.30 -15.30 Przedsiębiorstwo a komunikacja nieformalna
- Komunikacja nieformalna – case studies z rynku polskiego i światowego – Aleksander Winciorek, VML
- Media społecznościowe a komunikacja nieformalna – Małgorzata Walendziewska Sotrender
- Era influencera. Znaczenie twórców internetowych we współczesnym marketingu -Tomasz Sulewski, 3M
Materiały z seminarium
Prezentacja dr Anny Miotk Zaangażowanie w komunikację z marką
Prezentacja Aleksandra Winciorka z agencji VML Komunikacja nieformalna – studia przypadków
Prezentacja Tomasza Sulewskiego z 3M Era influencera
Prezentacja Małgorzaty Walendziewskiej z Sotrender Komunikacja nieformalna a media społecznościowe